Komiksová recenze: Gon # 1

Spí, jí, tváří se jako živoucí hrozba a terorizuje všechno, čemu přijde do cesty. Tohle rozhodně není komiks o spokojených, roztomilých zvířátkách.

Gon: "...“

Uprostřed mýtinky leží přerostlá ještěrka. Najednou ji na břiše přistane veverka, rozklepe se, zpanikaří a rychle mizí. Objevuje se jaguár, líně zařve, zakousne se do nehybného mini dinosaura a následně se válí po zemi v křeči, protože si vylámal zuby. Pak se přiřítí nosorožec a dinosaura odkopne několik desítek metrů daleko. S Gonem nehnulo ani to, že v letu přerazil úctyhodně rostlý strom. Pak mu ale na tlamě přistane list, Gon se pokojně probudí... a má hlad.

gonKrátký prolog naznačuje, že Gon je 1) vůči okolním "nepříjemnostem" odolný minimálně tak jako Superman, 2) neustále při chuti jako vaše oblíbená porno herečka, milí čtenáři, a 3) drzý cynik vědom si své nedotknutelnosti, skoro jako váš oblíbený recenzent (to jako já). Gon je větší tvrďák než Drsný Harry a větší parchant než ten blbeček, co před patnácti lety šlápl na váš pracně vypiplaný hrad z písku. A je to jeden z mála komiksů stylu manga, které u nás zatím vyšly.

Cože, manga s ještěrkami? Yep! Gon nemá roztomilé velké oči, neméně roztomilá malá leč rozhodně plná ňadra a místo oblého zadečku může nabídnout tak akorát ocas (ale fuj, děvčata, normální ocas). Ale je to manga. Zajímavě pojatá –  komiks je "němý", dokonce ani když padá strom, neobjeví se žádné "ŽBUCH!". A zajímavě zpracovaná. Jakoby si Masashi Tanaka (autor, ne japonská porno herečka, chlopi) řekl, že když už vymyslel prapodivného tvora a udělal z něho hlavního hrdinu, mělo by všechno ostatní být maximálně realistické.gon

Gon se tak utká a potká s americkým hnědým medvědem, lososem nerka, hyenou skvrnitou, datlem, kojotem a mnoha dalšími věrně nakreslenými zvířaty. Tanaka ale tak trochu podváděl, takže Gon provádí dost neuvěřitelné kousky, mezi kterými nechybí jízda na lvu nebo spaní na medvědu. Mini dinosaurus přistupuje ke všemu na co narazí s neměnným kamenným výrazem a ten si uchovává i ve chvílích, kdy provádí dost neuvěřitelné a legrační věci. Gon je proto trochu drama a hodně komedie (místy vyloženě bláznivá), která by mohla zaujmout i ty největší odpůrce černobílých obrázků. Ale nedávejte to dětem!

PS: V pražském Bontonlandu jsem minulý měsíc narazil na Gona levnějšího o 100 Kč!

Gon # 1
Calibre Publishing 2000