Comicsové legendy # 9 – Punisher

Vyjmenujte mi největší nakreslené tvřdáky, na které si teď hned vzpomenete! Lobo. Dobře. Wolverine. Dál? Datel Woody. He is dangerous! Ale nikdo z nich nerandí se spravedlností... Punisher? Ano! S Punisherem přišel zákon.

Punisher: "Federálové jsou vždycky v páru. Jako půlky zadku."

Klasické (nebo takřka klasické) komiksy amerického vydavatelství Marvel se u nás mají dobře, i když jejich hlavní hrdina nevystřeluje pavučiny a neříká si jménem končícím na "man". Společná ediční řada nakladatelství CREW a Netopejr Comicsové legendy se ještě před začátkem léta dočkala jubilejního desátého dílu s Wolverinem.

Vraťme se ale ještě ke Comicsovým legendám # 9, které představují Punishera v prvních šesti příbězích série Punisher: War Zone (vycházely od března do srpna 1992). Nestává se často, aby hrdinou komiksu byl úplně obyčejný chlápek. Když pomineme sto kilo svalů, je Punisher úplně stejný jako průměrný čtenář (což ještě nemusí nutně znamenat: "Punisher slintá nad fotkami Bai Ling z Playboye").

Punisher nemá žádné super schopnosti, a kdyby mu před lety parta, pochopitelně, už dávno mrtvých mafiánů nepovraždila rodinu, vystupoval by dodnes pod svým civilním jménem Frank Castle a o roli v drsném akčním komiksu by si mohl leda tak nechat zdát. Leč opak je pravdou a Punisherovi v dobrovolném ilegálním boji proti VŠEMU zločinu VŠEHO DRUHU pomáhá kromě starého dobrého parťáka také ultramoderní výzbroj.

Comicsové legendy # 9: Punisher – War Zone obsahují příběh, v němž Frank infiltruje mafiánský gang,  podaří se mu sbalit šéfovu dceru, vyvraždit prakticky všechny další postavy vystupující v komiksu a překazit tak spojení americké mafie s italskou. Je to řež, kvůli které musí sám hlavní hrdina pustit víc než jen pár kapek krve. A je  spodivem, že na poslední stránce na Franka nečeká polovina nemocničního personálu s připravenou transfúzní kapačkou!

Kresba víc než šikovného Johna Romity Jr. (Spider-Man: Návrat, armáda obálek pro tuzemské pavoukovské série Spider-Man a Záhadný Spider-Man) velmi dobře pasuje k atmosféře téhle velké tučné zabíjačky a právě ona povyšuje tuhle knihu na veskrze vhodnou koupi. I když si jindy tolik jistý nejsem, tentokrát můžu jednoznačně souhlasit s tím, že černobílá barva, obvyklá pro všechny Comicsové legendy, sedí jak zadek na kastrol.

Comicsové legendy # 9: Punisher – War Zone
CREW & Netopejr, paperback, B5, černobílý, 144 str., 189 Kč
scénář: Chuck Dixon