PARTYINFO
TATA BOJS + KARL BARTOS
Datum konání: |
07.04.2005 - čtvrtek |
Místo konání: |
Praha - Roxy |
Live: |
Tata Bojs, Karl Bartosem (ex. Kraftwerk) |
Popis: |
start 18:00! |
Po Karlu Bartosovi nastoupí na pódium domácí Tata Bojs, jež není třeba sáhodlouze představovat. Z řady domácích projektů originálně vybočující ansámbl v minulém roce vydal svojí zatím poslední desku pojmenovanou Nanoalbum, kterou následovalo audio-vizuálně propracované turné. V Roxy jsme měli možnost TB slyšet naposledy na sklonku roku 2003.
Zapište si, Tata Bojs a Karl Bartos neopakovatelně v Roxy už 7. dubna. Lístky je možné zakoupit v předprodeji sítí Ticketstream, Ticketpro a v klubu Roxy. Možná je i rezervace vstupenek na www.roxy.cz, kde naleznete i více informací o koncertu. Start v 18:00!
Karel Bartos
V populární hudbě ztěží existuje přesnější synonymum pro elektronický styl života než je jméno Karl Bartos. Tento bubeník a klávesista s klasickým hudebním vzděláním se časem stal členem a autorem legendární německé skupiny Kraftwerk.
Podílel se na nejvlivnějších, klasických kusech moderní hudby, například na: „Radioactivity“, „Trans Europe Express“, „The Man Machine“, „Computer World“, „Tour de France“, „Electric Café“ a „The Mix“. Změnil naše vnímání zvuku.
Kraftwerk používali – dávno před tím, že do hry vstoupila MTV, jež proměnila hudební průmysl – film a video, čímž významně ovlivnili formující se vyjadřovací prostředky současného umění, a zejména nových médií.
Bartosův vliv na hudbu Kraftwerk je zcela zřetelný a jeho podíl na úspěchu kapely jedinečný. Jeho nepřetržité zkoumání možností v této oblasti má nepochybný vliv na vývoj moderní hudby a dělá z něj jasný kulturní mezník.
Jeho typické elektrické beaty adaptovalo jak americké hiphopové hnutí, tak i protagonisté raných detroitských Housegrooves. Nespočet kapel, jako například Africa Bambaataa & The Soul Sonic Force, New Order, Depeche Mode, OMD, Human League, Yello, Daft Punk, U2, Radiohead, a také současná klubová scéna nikdy nepopírali, že Kraftwerk silně ovlivnili jejich vlastní tvorbu. Dokonce i David Bowie, Madonna a australská diva Kylie Minogue se vyznali ze své lásky k hudbě Kraftwerk.
Poté, co Bartoš odešel z Kraftwerk, pustil se jako autor a producent do spolupráce s Electronic (Bernard Sumner / Johnny Marr), OMD (Andy McCluskey), Information Society (USA), The Mobile Homes (Švédsko) a s Anthonym Rotherem z Německa. Rovněž natočil desku se svým vlastním projektem "Electric Music".
V srpnu 1999 kritici překvapivě jásali nad jeho dj-ingem na festivalu „Kickzone" během PopKomm v Cologne: šlo o vířivý mix elektrické klasiky všech dob a art zvuků – začátek nových tvůrčích plánů. Následovala koncertní turné po světě: Evropa, Skandinávie, Rusko, USA. Přišel s neuvěřitelně nápaditou jevištní show >>bartos live<<, která kombinuje klasický zvuk Kraftwerk s jeho vlastním elektronickým přístupem.
„Communication“, první album, které vyšlo pod jeho jménem v roce 2003 u „Institute of Contemporary Arts“ v Londýně, bylo úspěšně uvedeno ve dvaceti zemích světa.
Bartos vyslyšel četná pozvání a dává přednášky na téma „Média v meziprostoru“, „Zvukový design“, „Musica ex Machina“ a „O tvořivosti“ v Římě, Amsterdamu, Frankfurtu, St. Petersburgu a Moskvě.
V létě 2004 byl Karl Bartos pozván jako hostující profesor na Berlínskou uměleckou universitu (UdK Berlin). Spolupracuje na rozvoji nového studijního programu „Studia zvuku – Akustická komunikace“ a bude vyučovat „Sluchový design médií“.