PARTYINFO
CHRISTMAS PARTY III
Datum konání: |
25.12.2002 - středa |
Místo konání: |
Kutná Hora - Lorec |
DJs: |
Paul Mac, Inigo Kennedy, Jeff Milligan, Toky, Luke Sun, Agent, Benelux DJs (Benco & Svetlux), Matrix, Džejár, Tom, Lord Space |
Info: |
http://www.dcpromo.cz... |
info@dcpromo.cz |
Popis: |
30 kW EAW sound, videoprojection, dancers, laser show, fruit bars open 17:30, start 18:00, end 07:30 předprodej 240 CZK (25.11.-20.12. 16:00) |
Rozhovory: Paul Mac a Inigo Kennedy; line-up a afterparty
Paul Mac - rozhovor
Víme, že jsi začínal jako hip-hopový DJ. Jaké to bylo? Zaznamenal jsi v té době nějaké pozitivní ohlasy?
Ano, začal jsem jako hip-hopový Dj, protože jsem byl fascinován break beaty a skrečováním. V této době jsem byl zcela zaujat gramci a věcmi s nimi souvisejícími.
Proč jsi přešel k technu?
Stále jsem byl uvnitř hip-hopu, když jsem začal poslouchat ranné techno a acid house - tato hudba zněla, jako by v sobě měla více energie. Hip-hop byl v té době už v "opotřebovaném období". Stále více a více mě to táhlo k technu. Mé rozhodnutí bylo především završeno tím, že jsem roku 1998
shlédl vystoupení Derricka Maye, což mi změnilo celkový pohled na hraní techno desek.
Kolik desek jsi už vydal?
Nejsem si tím docela jist, ale asi tak 80-85, myslím.
Jak jsi spokojený se svými labely?
Jsem z nich velice šťastný. Stále se snažím poslouchat nová dema a vydávat nový materiál od jiných lidí. Jsem velice opatrný na to, co pouštím ven.
Kdo tě v poslední době zaujal jako DJ a producent?
Bylo zde mnoho zajímavé hudby, převážně však od lidí jako jsou Vince Watson, Ben Sims, Oscar Mulero, Mark Broom, 65d Mavericks, The Neptunes, Christian Wünsch a to není zdaleka všechno. Je tu ještě mnoho zajímavých lidí, kteří dělají mnoho pro tuto scénu...
Jaké jsou tvoje plány do budoucna?
Doufám, že mi to s labely půjde alespoň tak, jako je tomu teď. Příští rok vyjde mé album na Primatu a za nějaký čas snad vydám mixované CD.
Proč jsi nepřijel na letní festival Svojšice 2002?
Cesta na letište byla mou noční můrou. Trvala 4 a půl hodiny a když jsem se konečně dostal na letiště, zmeškal jsem svůj let.
V Kutné Hoře hraješ s Jeffem Miliganem a Inigem Kennedym. Znáš je? Oslovila tě jejich produkce?
Jeffa neznám, je mi líto. Inigova tvorba je podobou nejoriginálněji znějícího techna, vždy zajímavá a stojící za poslech.
25.12.2002 hraješ v Kutné Hoře. Preferujeme zde pořádný a drsný techno odvaz. Co se dá od tebe očekávat?
Doufám, že opravdu dobrý set "velkopokojového" stylu techna ze tří gramců. Opravdu se sem moc těším, protože jsem zmeškal letní festival a to mě moc mrzí. Dosud jsem neměl možnost být v České Republice, takže jsem pln očekávání!
Jaká je tvá top 5?
1) 009 - mark williams (ingoma)
2) push came to shove l.p - paul mac (primate)
3) 009 - ? (disq)
4) march - rue east (stimulus)
5) 007 - oscar mulero (coda)
Inigo Kennedy - rozhovor
Hraješ často v České Republice. Jak se ti zde líbí a jak je to s bookingem v ostatních zemích?
Je to pro mne vždy veliká zkušenost, hrát v Čechách a přilehlých zemích, jako jsou Maďarsko, Slovensko... Vždy mám dojem, že lidé jsou vášniví k jejich scéně, mají přehled o hudbě, ale především je v posledních letech všude velice silný rozvoj této hudby.
Vypadá to, že jsi se zastavil na svém labelu Asymetrik. Vydáváš na jiných labelech nebo něco připravuješ?
Rozhodl jsem se koncetrovat především na Asymetrik, protože to bylo místo, do kterého jsem dával svou nejlepší a nejosobnější hudbu. Stále spolupracuji s jinými labely, v součastnosti například s Makatonem na Rodz Konez... Dávám důraz na kvalitu, ne na kvantitu.
Můžu říci, že vývoj Asymetriku je pozitivní. Ale myslím, že dříve byl tvrdší a progresivnější. Nynější vydání jsou více zvukovější a více tě vedou k přemýšlení. Jaký je na to tvůj názor?
Jedním z mých hlavních směrů v Asymetrik a hlavním důvodem pro dělání hudby není nalezení uspokojující formule, ale konstantní vývoj, experimentování a vybízení sama sebe a posluchače. Uvažoval jsem o tom jako o možnosti, aby se hudba stala zajímavou i pro další lidi, takže to je dalším z důvodů změny. Jak se label vyvíjí, cítím se více spokojen s posouváním jeho hranic. Vím, že od prvního vydání byla na deskách vždy nekomerční hudba.
Jistě si postřehl, že se to zde stává více komerční. Jsou zde měkčí melodické tracky se zpívanými vokály v techno tracích. Nemyslíš, že by měl někdo znovu začít vydávat tracky plné nadupaného techna, aby připoměl lidem, že party není diskotéka?
Mnoho producentů stále tento druh hudby dělá a převážně jsou to právě ti lidé, kteří také nenásledují žádné módní formule a možná to cítí i jinak, než komerční záměr. Kluby a promotéři také dávají důraz na to, aby se udržel zájem návštěvníků živý..
Budeš hrát v Kutné Hoře již po druhé. Jak jsi se tam cítil a jak se ti hrálo?
Pamatuji se, že jsem si velice užil set, který jsem tam poprvé hrál. Byla také skvělá atmosféra mezi lidmi, kteří přišli zapařit, což je velice důležité. Těším se opět na Christmas Party! Pořádně to rozjedem.
Line-up:
18:00 Jeff Milligan
21:00 Matrix
22:00 Agent
23:00 Inigo Kennedy
00:30 Toky
02:00 Paul Mac
03:30 Benelux DJs
05:00 Džejár
06:00 Luke Sun
07:00 Lord Space + Tom
Připravena je i afterparty v klubu Jáma s kapacitou 400 lidí.
Zahrají Coitus Exitus a další. Vstup 30 Kč, start 07:00.
Rozhovor Benelux DJs
Christmas Party III - Paul Mac a Inigo Kennedy jsou hlavními "tahouny" kutnohorské veselice. Džejár s nimi připravil rozhovor.
Víme, že jsi začínal jako hip-hopový DJ. Jaké to bylo? Zaznamenal jsi v té době nějaké pozitivní ohlasy?
Ano, začal jsem jako hip-hopový Dj, protože jsem byl fascinován break beaty a skrečováním. V této době jsem byl zcela zaujat gramci a věcmi s nimi souvisejícími.
Proč jsi přešel k technu?
Stále jsem byl uvnitř hip-hopu, když jsem začal poslouchat ranné techno a acid house - tato hudba zněla, jako by v sobě měla více energie. Hip-hop byl v té době už v "opotřebovaném období". Stále více a více mě to táhlo k technu. Mé rozhodnutí bylo především završeno tím, že jsem roku 1998
shlédl vystoupení Derricka Maye, což mi změnilo celkový pohled na hraní techno desek.
Kolik desek jsi už vydal?
Nejsem si tím docela jist, ale asi tak 80-85, myslím.
Jak jsi spokojený se svými labely?
Jsem z nich velice šťastný. Stále se snažím poslouchat nová dema a vydávat nový materiál od jiných lidí. Jsem velice opatrný na to, co pouštím ven.
Kdo tě v poslední době zaujal jako DJ a producent?
Bylo zde mnoho zajímavé hudby, převážně však od lidí jako jsou Vince Watson, Ben Sims, Oscar Mulero, Mark Broom, 65d Mavericks, The Neptunes, Christian Wünsch a to není zdaleka všechno. Je tu ještě mnoho zajímavých lidí, kteří dělají mnoho pro tuto scénu...
Jaké jsou tvoje plány do budoucna?
Doufám, že mi to s labely půjde alespoň tak, jako je tomu teď. Příští rok vyjde mé album na Primatu a za nějaký čas snad vydám mixované CD.
Proč jsi nepřijel na letní festival Svojšice 2002?
Cesta na letište byla mou noční můrou. Trvala 4 a půl hodiny a když jsem se konečně dostal na letiště, zmeškal jsem svůj let.
V Kutné Hoře hraješ s Jeffem Miliganem a Inigem Kennedym. Znáš je? Oslovila tě jejich produkce?
Jeffa neznám, je mi líto. Inigova tvorba je podobou nejoriginálněji znějícího techna, vždy zajímavá a stojící za poslech.
25.12.2002 hraješ v Kutné Hoře. Preferujeme zde pořádný a drsný techno odvaz. Co se dá od tebe očekávat?
Doufám, že opravdu dobrý set "velkopokojového" stylu techna ze tří gramců. Opravdu se sem moc těším, protože jsem zmeškal letní festival a to mě moc mrzí. Dosud jsem neměl možnost být v České Republice, takže jsem pln očekávání!
Jaká je tvá top 5?
1) 009 - mark williams (ingoma)
2) push came to shove l.p - paul mac (primate)
3) 009 - ? (disq)
4) march - rue east (stimulus)
5) 007 - oscar mulero (coda)
Inigo Kennedy - rozhovor
Hraješ často v České Republice. Jak se ti zde líbí a jak je to s bookingem v ostatních zemích?
Je to pro mne vždy veliká zkušenost, hrát v Čechách a přilehlých zemích, jako jsou Maďarsko, Slovensko... Vždy mám dojem, že lidé jsou vášniví k jejich scéně, mají přehled o hudbě, ale především je v posledních letech všude velice silný rozvoj této hudby.
Vypadá to, že jsi se zastavil na svém labelu Asymetrik. Vydáváš na jiných labelech nebo něco připravuješ?
Rozhodl jsem se koncetrovat především na Asymetrik, protože to bylo místo, do kterého jsem dával svou nejlepší a nejosobnější hudbu. Stále spolupracuji s jinými labely, v součastnosti například s Makatonem na Rodz Konez... Dávám důraz na kvalitu, ne na kvantitu.
Můžu říci, že vývoj Asymetriku je pozitivní. Ale myslím, že dříve byl tvrdší a progresivnější. Nynější vydání jsou více zvukovější a více tě vedou k přemýšlení. Jaký je na to tvůj názor?
Jedním z mých hlavních směrů v Asymetrik a hlavním důvodem pro dělání hudby není nalezení uspokojující formule, ale konstantní vývoj, experimentování a vybízení sama sebe a posluchače. Uvažoval jsem o tom jako o možnosti, aby se hudba stala zajímavou i pro další lidi, takže to je dalším z důvodů změny. Jak se label vyvíjí, cítím se více spokojen s posouváním jeho hranic. Vím, že od prvního vydání byla na deskách vždy nekomerční hudba.
Jistě si postřehl, že se to zde stává více komerční. Jsou zde měkčí melodické tracky se zpívanými vokály v techno tracích. Nemyslíš, že by měl někdo znovu začít vydávat tracky plné nadupaného techna, aby připoměl lidem, že party není diskotéka?
Mnoho producentů stále tento druh hudby dělá a převážně jsou to právě ti lidé, kteří také nenásledují žádné módní formule a možná to cítí i jinak, než komerční záměr. Kluby a promotéři také dávají důraz na to, aby se udržel zájem návštěvníků živý..
Budeš hrát v Kutné Hoře již po druhé. Jak jsi se tam cítil a jak se ti hrálo?
Pamatuji se, že jsem si velice užil set, který jsem tam poprvé hrál. Byla také skvělá atmosféra mezi lidmi, kteří přišli zapařit, což je velice důležité. Těším se opět na Christmas Party! Pořádně to rozjedem.
Line-up:
18:00 Jeff Milligan
21:00 Matrix
22:00 Agent
23:00 Inigo Kennedy
00:30 Toky
02:00 Paul Mac
03:30 Benelux DJs
05:00 Džejár
06:00 Luke Sun
07:00 Lord Space + Tom
Připravena je i afterparty v klubu Jáma s kapacitou 400 lidí.
Zahrají Coitus Exitus a další. Vstup 30 Kč, start 07:00.
Rozhovor Benelux DJs
Víme o vás, že hrajete již několik let. V posledni době i jako Benelux DJs. Zkuste nám charakterizovat projekt Benelux - proč vznikl, co přináší nového a jaký je v něm rozdíl, když hrajete každý zvlášť?
Svetlux: V podstatě tento "projekt" ak to tak budeme nazývat vznikol v dobe, ked sme našu rezidentnu noc v Uclube pomenovali BENELUX. Nebol v tom žiadny zamer, proste sme spolu začali hravat pod tymto nazvom aj inde, ako v Ucku a nějak sa to rozbehlo. Hráme vlastně "pingpong" a tým sa vzájomně doplňáme. Každy máme vlastný styl a nic si dopredu nepripravujeme, takže improvizujeme. Nikdy nevieme, aky pribeh bude mat naš set a preto ma to bavi. Zatial to vždy dopadlo fajn.
Benko: Ja hram trochu dlhšie ako Mato, každy má odlišny styl mixingu, ale material v podstatě ten isty. Skusili sme to spojit a vzniklo to čo vzniklo. Nic si dopredu nepripravujeme, všetko je to čista improvizacia.
Co se dá očekávat, když hrajete společně a jaké desky můžou party people slyšet?
Svetlux: Ako som už spomenul, ocakavat sa neda nic konkretneho, "len" kvalitne techno.
Benko: Očakávat sa da tvrdy a presny mix.
Slyšel jsem vás letos na festivalu Pohoda, který byl počátečním impulsem k vašemu hraní na Christmas Party. Bylo to velmi drsné, nepoddajné a nekompromisní. Cítite to taky tak?
Svetlux: Ja považujem naše hranie na Pohode za jedno z najvydarenějšich, bolo to fakt dost drsne. Mám pocit ako keby sme hrali ako stroje, proste vytahuješ jednu dosku za druhou ani nad tym moc neuvažuješ a všetky boli pecky.
Benko: Pohoda bola v pohodě. Tvrdé, drsné, rychlé, presné. Ja osobně tak techno citim.
Na Christmas Party zahrajete po boku Paula Maca, Iniga Kennedyho, Jeffa Milligana aj. Oslovují vás tyto jména nějak?
Svetlux: Urcitě ano. S Jeffom sme už nějaky ten rok kamarati, je to skvely človek, DJ a producent, Paula Maca poznám len ako producenta, je celkom fajn, no a Iniga nepoznám sice osobně, aj ked som s nim možno aj niekde hrál, ale myslim, že je dost dobry DJ. Z jeho produkcie ma však oslovili len prve 4 dosky na labely Asymetric, ostatná jeho produkcia ma moc nezaujala, ale ako som vravel ako DJ je v pohodě.
Benko: Iniga a Jeffa poznam osobně uz niekolko rokov a mal som možnost už viackrát s nimi hrat. Su to fajn typci. Inigo už sice moc experimentuje so svojim zvukom, ale inak je dobry producent a DJ, Jeff sa stale lepsi, jeho mix kompilacia na Forcelab je podla mna lepšia ako Hawtinove DE9. Paula poznám iba z jeho skvelej produkcie.
Co vy a vlastní produkce?
Svetlux: Doma je na to všetko pripravene. Ale nikam sa neponáhlám, skušam, testujem, učim sa, ked to bude naozaj super, tak to bude aj na doske.
Benko: Už je na to dlhši čas všetko pripravene, ale toho samotneho času na skumaniě a hranie sa s tým, je velmi málo. Radšej pomaly, ale iste.
Zaujmul vás posledni rok nějaký DJ a producent?
Svetlux: Iste. Christian Wunsch a Takaaki Itoh.
Benko: Christian Wunsch, Hu, Makaton, Takaaki Itoh.
Vidíte nějaký rozdíl mezi naší a vaší "scénou"?
Svetlux: Trochu ano. Je u vas strašne vela mega akcii, a to trochu škodi klubom. Ale inak je to v podstatě rovnaké a teda OK.
Benko: Určitě. Vaša je večšia a rozvinutějšia, ale meněj kvalitnějšia. Nehovorim, že vždy a všadě. Máte viacej mega akcii, což trochu škodi klubom. Taka mega klubovka každý druhý vikend neni nic moc.
Jak si představujete idealní party?
Svetlux: Kvalitný odposluch, kvalitný mix, gramafony v 100% stave a v dobrej výške, už sme starši a aj ta chrbtica nie je co bývala, výborny sound a svetla, k tomu eště super ludia a maš idealnu party.
Benko: Dobre technicke podmienky pre DJe. To je základ dobrej party.
Co české holky?
Svetlux: V pohode.
Benko: Mám skusenosti, takže v pohodě.
Jsou podle vás na Slovensku chutnější a kvalitnější klobásky?
Svetlux: Poviem ti po Christmas Party III.
Benko: Dlho som nic nekoštoval, myslim že je to tak narovnako.
Každý spravný Slovák má rád feferony - a vy?
Svetlux: Jasne.
Benko: Určite, spicee is good.
Na Christmas Party III. jsou pro vás připravené 4 gramo a 2 mixy. Vyhovuje vám to?
Svetlux: Ak mám byt uprimny, tak tato vec ma dost zaskočila. Estě nikdy sme nehrali zo 4 gramo a 2 mix a neviem, či to vobec chcem skušat. Nie že by sme si na to netrufli, ale skus si pustit 4 také dosky, ktoré hráme dohromady a daj mi vediet čo si počul, podla mňa ani jeden track poriadně. V konečnom dosledku to bude o ničom, z 3 gramo hráme standardne a aj to da roboty pri vybere dosiek. Nesmieš pustit spolu prilis plne dosky aby sa to dalo počuvat. 4 gramo asi necham pre minimalistov. Takze 3 gramo 1 mix a hard intelligent techno !!!
Benko: Poporiadku. To že mame hrat na takuto zozstavu sme sa dozvedeli až z flyeru. Nic proti vám, ale mohli ste nam to dat vedet dopredu. Takuto formu hrania sme neskušali a ani ju nepreferujeme. Nie žeby sa to nedalo zvladnut, ale 4 dosky naraz von je uz riadny gulas. Ideal su tri aj to už je niekedy dost huste. Nam ide predovsetkym o kvalitu. Mozno to niekedy skusime, mozno ked sa dobre vyspim tak aj u vas. Musim však vybrat nějaky minimalnějši material.
Timto se omlouváme, ale měli jsme dojem, že hrajete na 4 gramo. Budou připravené, pokud budete chtit můžete použít tři - čtyři.
Rozhovor s Tokym
Rozhovor Benelux DJs, kteří hrají na Džejárově Christmas Party III v Kutné Hoře.
Svetlux: V podstatě tento "projekt" ak to tak budeme nazývat vznikol v dobe, ked sme našu rezidentnu noc v Uclube pomenovali BENELUX. Nebol v tom žiadny zamer, proste sme spolu začali hravat pod tymto nazvom aj inde, ako v Ucku a nějak sa to rozbehlo. Hráme vlastně "pingpong" a tým sa vzájomně doplňáme. Každy máme vlastný styl a nic si dopredu nepripravujeme, takže improvizujeme. Nikdy nevieme, aky pribeh bude mat naš set a preto ma to bavi. Zatial to vždy dopadlo fajn.
Benko: Ja hram trochu dlhšie ako Mato, každy má odlišny styl mixingu, ale material v podstatě ten isty. Skusili sme to spojit a vzniklo to čo vzniklo. Nic si dopredu nepripravujeme, všetko je to čista improvizacia.
Co se dá očekávat, když hrajete společně a jaké desky můžou party people slyšet?
Svetlux: Ako som už spomenul, ocakavat sa neda nic konkretneho, "len" kvalitne techno.
Benko: Očakávat sa da tvrdy a presny mix.
Slyšel jsem vás letos na festivalu Pohoda, který byl počátečním impulsem k vašemu hraní na Christmas Party. Bylo to velmi drsné, nepoddajné a nekompromisní. Cítite to taky tak?
Svetlux: Ja považujem naše hranie na Pohode za jedno z najvydarenějšich, bolo to fakt dost drsne. Mám pocit ako keby sme hrali ako stroje, proste vytahuješ jednu dosku za druhou ani nad tym moc neuvažuješ a všetky boli pecky.
Benko: Pohoda bola v pohodě. Tvrdé, drsné, rychlé, presné. Ja osobně tak techno citim.
Na Christmas Party zahrajete po boku Paula Maca, Iniga Kennedyho, Jeffa Milligana aj. Oslovují vás tyto jména nějak?
Svetlux: Urcitě ano. S Jeffom sme už nějaky ten rok kamarati, je to skvely človek, DJ a producent, Paula Maca poznám len ako producenta, je celkom fajn, no a Iniga nepoznám sice osobně, aj ked som s nim možno aj niekde hrál, ale myslim, že je dost dobry DJ. Z jeho produkcie ma však oslovili len prve 4 dosky na labely Asymetric, ostatná jeho produkcia ma moc nezaujala, ale ako som vravel ako DJ je v pohodě.
Benko: Iniga a Jeffa poznam osobně uz niekolko rokov a mal som možnost už viackrát s nimi hrat. Su to fajn typci. Inigo už sice moc experimentuje so svojim zvukom, ale inak je dobry producent a DJ, Jeff sa stale lepsi, jeho mix kompilacia na Forcelab je podla mna lepšia ako Hawtinove DE9. Paula poznám iba z jeho skvelej produkcie.
Co vy a vlastní produkce?
Svetlux: Doma je na to všetko pripravene. Ale nikam sa neponáhlám, skušam, testujem, učim sa, ked to bude naozaj super, tak to bude aj na doske.
Benko: Už je na to dlhši čas všetko pripravene, ale toho samotneho času na skumaniě a hranie sa s tým, je velmi málo. Radšej pomaly, ale iste.
Zaujmul vás posledni rok nějaký DJ a producent?
Svetlux: Iste. Christian Wunsch a Takaaki Itoh.
Benko: Christian Wunsch, Hu, Makaton, Takaaki Itoh.
Vidíte nějaký rozdíl mezi naší a vaší "scénou"?
Svetlux: Trochu ano. Je u vas strašne vela mega akcii, a to trochu škodi klubom. Ale inak je to v podstatě rovnaké a teda OK.
Benko: Určitě. Vaša je večšia a rozvinutějšia, ale meněj kvalitnějšia. Nehovorim, že vždy a všadě. Máte viacej mega akcii, což trochu škodi klubom. Taka mega klubovka každý druhý vikend neni nic moc.
Jak si představujete idealní party?
Svetlux: Kvalitný odposluch, kvalitný mix, gramafony v 100% stave a v dobrej výške, už sme starši a aj ta chrbtica nie je co bývala, výborny sound a svetla, k tomu eště super ludia a maš idealnu party.
Benko: Dobre technicke podmienky pre DJe. To je základ dobrej party.
Co české holky?
Svetlux: V pohode.
Benko: Mám skusenosti, takže v pohodě.
Jsou podle vás na Slovensku chutnější a kvalitnější klobásky?
Svetlux: Poviem ti po Christmas Party III.
Benko: Dlho som nic nekoštoval, myslim že je to tak narovnako.
Každý spravný Slovák má rád feferony - a vy?
Svetlux: Jasne.
Benko: Určite, spicee is good.
Na Christmas Party III. jsou pro vás připravené 4 gramo a 2 mixy. Vyhovuje vám to?
Svetlux: Ak mám byt uprimny, tak tato vec ma dost zaskočila. Estě nikdy sme nehrali zo 4 gramo a 2 mix a neviem, či to vobec chcem skušat. Nie že by sme si na to netrufli, ale skus si pustit 4 také dosky, ktoré hráme dohromady a daj mi vediet čo si počul, podla mňa ani jeden track poriadně. V konečnom dosledku to bude o ničom, z 3 gramo hráme standardne a aj to da roboty pri vybere dosiek. Nesmieš pustit spolu prilis plne dosky aby sa to dalo počuvat. 4 gramo asi necham pre minimalistov. Takze 3 gramo 1 mix a hard intelligent techno !!!
Benko: Poporiadku. To že mame hrat na takuto zozstavu sme sa dozvedeli až z flyeru. Nic proti vám, ale mohli ste nam to dat vedet dopredu. Takuto formu hrania sme neskušali a ani ju nepreferujeme. Nie žeby sa to nedalo zvladnut, ale 4 dosky naraz von je uz riadny gulas. Ideal su tri aj to už je niekedy dost huste. Nam ide predovsetkym o kvalitu. Mozno to niekedy skusime, mozno ked sa dobre vyspim tak aj u vas. Musim však vybrat nějaky minimalnějši material.
Timto se omlouváme, ale měli jsme dojem, že hrajete na 4 gramo. Budou připravené, pokud budete chtit můžete použít tři - čtyři.
Rozhovor s Tokym
V Kutné Hoře hraješ už potřetí, tentokrát jako DJ. Jak se těšíš na klobásky, které jsme pro tebe ve VIP zoně připravili?
Hlavne na cerstve vianocne zemlicky (housky).
Ale říká se, že u vás na Slovensku máte lepší klobásky?
Podla toho ako su ostre.
Jaké ženy tě více přitahují? Naše nebo vaše?
Cudzie.
V Kutné Hoře hraješ s Paul Macem, co si myslíš o jeho produkci?
OK.
Chystáš nějaký nový label nebo nějaky remix pro někoho?
Uvidime.
Co by jsi si přál na Vánoce od Ježíška?
Remix.
Specialní pozdrav pro party people na Christmas Party III.
R'n'R
Rozhovor - DJ Luke Sun
Takový velký chlap a takový malý... rozhovor. ;)
Hlavne na cerstve vianocne zemlicky (housky).
Ale říká se, že u vás na Slovensku máte lepší klobásky?
Podla toho ako su ostre.
Jaké ženy tě více přitahují? Naše nebo vaše?
Cudzie.
V Kutné Hoře hraješ s Paul Macem, co si myslíš o jeho produkci?
OK.
Chystáš nějaký nový label nebo nějaky remix pro někoho?
Uvidime.
Co by jsi si přál na Vánoce od Ježíška?
Remix.
Specialní pozdrav pro party people na Christmas Party III.
R'n'R
Rozhovor - DJ Luke Sun
Německý DJ Luke Sun je dalším z řady vystupujících na Džejárově Christmas Party III v Kutné Hoře. Máme pro vás rozhovor o naší i jejich scéně, o tom kam všechno směřuje a jestli se to náhodou nepodobá tomu našemu 'guláši'.
Luke Sun - proč právě tento pseudonym? Osvětli nám, jak to s tebou vlastně je. Vím, že jsi původem Čech žijící delší dobu v Německu? Čím se cítíš být více?
Vlastním jménem se jmenuji Lukáš Neubauer. Prišel jsem na to jméno asi jako každý jiný DJ, který používá pseudonym. Každý, kdo mě zná, mi říká Luke a jednoho dne jsem prišel na Sun, protože jsem se hodně opálil na pláži v Tunisku. Tak od té doby vystupuji pod tímto pseudonymem. Emigroval jsem v roce 1986 do Německa a žiji od té doby ve Frankfurtu, ale delší dobou přemýšlím nad tím, že se vrátím zpátky do Čech. Jako Němec se tu necítím.
Jak je to s tvým hraním v Německu? Myslíš si, že kdyby jsi žil v Čechách, měl by jsi to jednodušší?
V Německu a kolem Frankfurtu se hraje hlavně groovy a minimal techno. Což mi osobně moc nesedí, proto to tu neni tak jednoduché. Ale nikam nespěchám a snažíme se s kámošema pořádat občas party a naučit Deutsche pořádnemu trvdému a ostrému technu! Když někde hraju nebo si mě někdo pozve, tak hraju to, co se libí mně, bezhohledu na úspěšnost u publika. V Čechách je to určitě jednoduší.
Jaký je tvůj "normalní" život? Co děláš, když právě nehraješ?
Soustředím se hlavně na hudbu a dávám momentáně dohromady svoje studio. Ztrácím hodně času věnování se programu v našem radiu, kde máme svuj pravidelný pořad "DRUM CODES", ve kterém pravidelně hostují DJs jako Gayle San, Pascal F.E.O.S., Tony Rios, Marco Zaffarano a mnoho dalších... Pořad za tu dobu, co ho s kámošema děláme, dosáhl celkem velké úspěšnosti, jeho sledovanost v premíéře a během týdne ze záznamu je průměrně kolem sto tisíc posluchačů! Také pořádáme občas party v klubech ve Frankfurtu a Wiesbadenu, proto mě už moc času na "normální" život nezbývá, ale taky samozřejmě zajdu na pivko, do kina, zakalit apod... V zimě jezdím pravidelně na hory na SNB, kde se od všeho pořádně odreaguju a jsem zase v pohodě.
Jakou hudbu posloucháš mimo toho, co hraješ?
Rád si poslechnu něco od Depeche Mode, Oasis, Radiohead a nebo Red Hot Chilli Peppers.
Vím, že řídíte s pár kámoši internet rádio a že každou sobotu prodáváš ve Franfurktu ve vinyl shopu. Máš ještě nějaké aktivity mimo hraní?
Určitě, nějaké sem už popsal. Přes den ještě testuju a píšu články a novinky o DJ mixech pro výrobce Rane z USA a pro Allen & Heath z Anglie. Dávám informace výrobci, jestli je potřeba nějaké funkce přepracovat nebo vylepšit. Snad to vyjde - bude to takové malé překvapení pro DJe, doufám, že vám budu moci představit novou generaci DJ mixu na Christmas Party III, v té době by měla být uvedena jako žhavá novinka na trh u nás v Německu - DJ mix "Empath", který se designoval a vyráběl v Rane ve spolupráci s legendou "GrandMaster Flash"! Ten pult je opravdu vynikající, cena se pohybuje kolem 1500 - 2000 euro a má vynikající zvuk!
Jak vidíš scénu u vás? Když jsem u vás hostoval, připadal jsem si jako na prvotřídní diskotéce, na které jsem během pár minut vyklidil taneční parket. Bylo mě vyčítáno německými klubery, že jsem nezačal znělkou, která je u vás na party populární, což jsem záhy poznal, když po mě nastoupil Tom Vax, který spustil půl minutové povídání v německém jazyce a pak už to jelo... :)) Ale parket byl zrazu plný...
Scéna u nás je jiná, to je jasný! Party people jsou čím dál tím mladší, hudba je více pomalá a minimální. Klubů je méně a DJů stále přibývá (takový nádech to u nás začíná mít také pozn. autora rozhovoru). Velké kluby se zavírají, nebo mají existenční problémy. Lidé, kteří chodí na party nebo do klubu, jsou zvyklí, že hrajou každý víkend min. 3 "hvězdy" a když ne, tak tam už nikdo nechce. V klubu hrajou skoro pořád ti samí a málo kdy se něco mění. Myslím si, že se v budoucnosti budou dělat víc menší akce. Když jsi tu hrál, možná ti to jen připadalo, jsi zvyklý na české kluby a tak jak to tam vypadá. Lidi tady jsou zvyklý na jinej standart.
Jak bude podle tebe vypadat tento druh zábavy (myšleno party) za 5 let?
U vás nebo u nás? U nás jsem ti už popsal... Z techna je udělaná velká komerce a každej chce z toho vytáhnout své peníze, až to přestane a velké akce se budou dělat méně, protože skoro na každé velké akci se jen prodělává, tak techno bude možna zase underground a lidi budou chodit na akci ne kvuli zvučným jménům, které jim naservírovaly media, ale pro hudbu, kvalitním DJům a producentům a party! Vás to možná taky čeká.
Slyšel jsem tvoje producentské prvotiny, které zní slibně. Jak to pokračuje a jakým směrem se chceš ubírat?
Nikam nespěchám, budu tak dlouho točit knoflíkama a experimentovat ve studiu a dělat své zlomené smyčky, až najdu ten muj pravý zvuk, který se mi bude líbit a pak z toho výjde možná i Track. Uvidíme...
Tvoji oblíbení DJs a producenti?
Inigo Kennedy, Takaaki Itoh, Karl O'Connor, Olga+Josef, C. Wünsch, Dean Cole a spousta dalších, každý z nich vydal a vydává spoustu dobrých vinylů.
Vzkaž něco party dogs, kteří tě uslyší na Christmas Party III.
Připravte se na tvrdé techno a moc se neoblíkejte, i když je zima! Mám rád české "roštenky", tak je myslím přezdíváte. :)
Jeff Milligan a Paul Mac na Chrtistmas Party
Německý DJ Luke Sun je dalším z řady vystupujících na Džejárově Christmas Party III v Kutné Hoře. Máme pro vás rozhovor o naší i jejich scéně, o tom kam všechno směřuje a jestli se to náhodou nepodobá tomu našemu 'guláši'.
Luke Sun - proč právě tento pseudonym? Osvětli nám, jak to s tebou vlastně je. Vím, že jsi původem Čech žijící delší dobu v Německu? Čím se cítíš být více?
Vlastním jménem se jmenuji Lukáš Neubauer. Prišel jsem na to jméno asi jako každý jiný DJ, který používá pseudonym. Každý, kdo mě zná, mi říká Luke a jednoho dne jsem prišel na Sun, protože jsem se hodně opálil na pláži v Tunisku. Tak od té doby vystupuji pod tímto pseudonymem. Emigroval jsem v roce 1986 do Německa a žiji od té doby ve Frankfurtu, ale delší dobou přemýšlím nad tím, že se vrátím zpátky do Čech. Jako Němec se tu necítím.
Jak je to s tvým hraním v Německu? Myslíš si, že kdyby jsi žil v Čechách, měl by jsi to jednodušší?
V Německu a kolem Frankfurtu se hraje hlavně groovy a minimal techno. Což mi osobně moc nesedí, proto to tu neni tak jednoduché. Ale nikam nespěchám a snažíme se s kámošema pořádat občas party a naučit Deutsche pořádnemu trvdému a ostrému technu! Když někde hraju nebo si mě někdo pozve, tak hraju to, co se libí mně, bezhohledu na úspěšnost u publika. V Čechách je to určitě jednoduší.
Jaký je tvůj "normalní" život? Co děláš, když právě nehraješ?
Soustředím se hlavně na hudbu a dávám momentáně dohromady svoje studio. Ztrácím hodně času věnování se programu v našem radiu, kde máme svuj pravidelný pořad "DRUM CODES", ve kterém pravidelně hostují DJs jako Gayle San, Pascal F.E.O.S., Tony Rios, Marco Zaffarano a mnoho dalších... Pořad za tu dobu, co ho s kámošema děláme, dosáhl celkem velké úspěšnosti, jeho sledovanost v premíéře a během týdne ze záznamu je průměrně kolem sto tisíc posluchačů! Také pořádáme občas party v klubech ve Frankfurtu a Wiesbadenu, proto mě už moc času na "normální" život nezbývá, ale taky samozřejmě zajdu na pivko, do kina, zakalit apod... V zimě jezdím pravidelně na hory na SNB, kde se od všeho pořádně odreaguju a jsem zase v pohodě.
Jakou hudbu posloucháš mimo toho, co hraješ?
Rád si poslechnu něco od Depeche Mode, Oasis, Radiohead a nebo Red Hot Chilli Peppers.
Vím, že řídíte s pár kámoši internet rádio a že každou sobotu prodáváš ve Franfurktu ve vinyl shopu. Máš ještě nějaké aktivity mimo hraní?
Určitě, nějaké sem už popsal. Přes den ještě testuju a píšu články a novinky o DJ mixech pro výrobce Rane z USA a pro Allen & Heath z Anglie. Dávám informace výrobci, jestli je potřeba nějaké funkce přepracovat nebo vylepšit. Snad to vyjde - bude to takové malé překvapení pro DJe, doufám, že vám budu moci představit novou generaci DJ mixu na Christmas Party III, v té době by měla být uvedena jako žhavá novinka na trh u nás v Německu - DJ mix "Empath", který se designoval a vyráběl v Rane ve spolupráci s legendou "GrandMaster Flash"! Ten pult je opravdu vynikající, cena se pohybuje kolem 1500 - 2000 euro a má vynikající zvuk!
Jak vidíš scénu u vás? Když jsem u vás hostoval, připadal jsem si jako na prvotřídní diskotéce, na které jsem během pár minut vyklidil taneční parket. Bylo mě vyčítáno německými klubery, že jsem nezačal znělkou, která je u vás na party populární, což jsem záhy poznal, když po mě nastoupil Tom Vax, který spustil půl minutové povídání v německém jazyce a pak už to jelo... :)) Ale parket byl zrazu plný...
Scéna u nás je jiná, to je jasný! Party people jsou čím dál tím mladší, hudba je více pomalá a minimální. Klubů je méně a DJů stále přibývá (takový nádech to u nás začíná mít také pozn. autora rozhovoru). Velké kluby se zavírají, nebo mají existenční problémy. Lidé, kteří chodí na party nebo do klubu, jsou zvyklí, že hrajou každý víkend min. 3 "hvězdy" a když ne, tak tam už nikdo nechce. V klubu hrajou skoro pořád ti samí a málo kdy se něco mění. Myslím si, že se v budoucnosti budou dělat víc menší akce. Když jsi tu hrál, možná ti to jen připadalo, jsi zvyklý na české kluby a tak jak to tam vypadá. Lidi tady jsou zvyklý na jinej standart.
Jak bude podle tebe vypadat tento druh zábavy (myšleno party) za 5 let?
U vás nebo u nás? U nás jsem ti už popsal... Z techna je udělaná velká komerce a každej chce z toho vytáhnout své peníze, až to přestane a velké akce se budou dělat méně, protože skoro na každé velké akci se jen prodělává, tak techno bude možna zase underground a lidi budou chodit na akci ne kvuli zvučným jménům, které jim naservírovaly media, ale pro hudbu, kvalitním DJům a producentům a party! Vás to možná taky čeká.
Slyšel jsem tvoje producentské prvotiny, které zní slibně. Jak to pokračuje a jakým směrem se chceš ubírat?
Nikam nespěchám, budu tak dlouho točit knoflíkama a experimentovat ve studiu a dělat své zlomené smyčky, až najdu ten muj pravý zvuk, který se mi bude líbit a pak z toho výjde možná i Track. Uvidíme...
Tvoji oblíbení DJs a producenti?
Inigo Kennedy, Takaaki Itoh, Karl O'Connor, Olga+Josef, C. Wünsch, Dean Cole a spousta dalších, každý z nich vydal a vydává spoustu dobrých vinylů.
Vzkaž něco party dogs, kteří tě uslyší na Christmas Party III.
Připravte se na tvrdé techno a moc se neoblíkejte, i když je zima! Mám rád české "roštenky", tak je myslím přezdíváte. :)
Jeff Milligan a Paul Mac na Chrtistmas Party
Jeff Miligan aka Algorithm (Montreal, Kanada)
V roce 1986, ve svých čtrnácti letech, poprvé Jeff Milligam (aka Algorythm) ukázal svou orientaci na elektronickou hudbu ve svém rodném městě Ontariu v Kanadě. Jeho blízkost k největšímu jezernímu trojúhelníku - Toronto, Chicago, Detroit - vedla k Jeffovu převážnému ovlivnění rannými americkými lety housu a techna. Jeff mohl vysílat na collage v radiu v programu, který podporoval první severoamerické pořady housové hudby. Každý víkend Jeff cestoval do Toronta pro UK a US novinky, které měl možnost slyšet v rádiu před týdnem, nebo čtrnácti dny. Jeff se brzo stal posedlým vinyly a vybavením do studia, se kterým se dá tvořit hudba. Na střední škole každý den když měl přestávku na oběd, chodil do místního nahrávaciho studia v Allistonu (Ontario), kde slepoval prasklé nahrávací pásky, opravoval mikrofony a dělal další práce, které patřili ke studiu. Časem Jeff dostával místo platu možnost vypůjčit si vybavení studia a tak si vytvořil vlastní zvukový systém.
V 16-ti letech začal Jeff věnovat pozornost různým torontským skladištním party. Nakonec sám pocítil nutnost změny a začal s J. Haynesem (přítel ze střední školy) pořádat místní vystoupení, aby podpořili hudbu, kterou mají rádi. Jejich show se stala velikým úspěchem. Jeff brzo koupil dva Technicse 1200 (místo pásů, které poháněli desku) a Akai sampler. Ještě před jeho osmnáctinami se stal hnací silou undegroudové hudby v Kanadě.
Jeff začal podnikat cestovní výlety do Detroitu (blízské sousedství Toronta), aby tam koupil desky a domluvil nějaká vystoupení. Byl posedlý ranným detroitským a chickagským zvukem. Díky cestování a takovémuto učení relativity elektronického vývoje mezi velkými jezery Jeff zjistil, že jedinečná a odlišná severozápadní americká kultura se vyvinula sama ze sebe, bez vlivu britského, commonwealthského stylu. Hudba, kterou Jeff hrál byla ovlivněna Amerikou a Evropou, více experimentálním, více minimálním zvukem těchto dvou kontinentů. Postupem času hrál Jeff v Detroitu, Chicagu, poté po celé Kanadě. Krátce jezdil také do Vencouveru, aby pomohl rozšíření svého zvuku i tam.
Jeffovo zapojení do růstu kultury elektronické hudby začalo zařazením kláves do torontské skupiny promoterů, jako byli Jeff Mills, Eddie Foulkes, Juan Atkins a mnoho dalších. Tyto ranné společnosti se nevyhnutelně staly první rozsáhlou kostrou pro vývoj dalších promo společností v Torontu. Britská acidhousová scéna se zkombinovala z etnických kořenů severoamerického housu a techna a najednou se v Kanadě nacházel odlišný, hybridní elektronický posun v hudbě.
Ranná partyscéna v Torontu se brzy setkala s každotýdenní účastí 5000 lidí, s Jeffovým vedením po boku téměř každého plodného producenta byla význačným místem pro produkování a posléze i reproddukování elektronické hudby. Na rozdíl od Richie Hawtina byl Jeff klíčovým inovátorem, určil generaci minimálního housu a techna v Kanadě. Jak Hawtinův profil rostl, techno a minimalní směry byly brzo výnosným obchodem. Budoucnost sama ukázala, že nový směr se nevyhnutelně odděluje od plně prodávaného elektronického směru. Stejně jako všude jinde na světě elektronická hudba zkorumpovala a začaly se prosazovat odštěpy jiných kultur. DJs Mike Shannon, Adam Marshall, Jeremy Caulfield, Bliss, Richie Hawtin, Murat a Jeff opustili větší spolek těchto směrů r. 1994 a ztýmovali se do dvou společností, které byly zasvětěné jejich specifickému žánru. Soudržnost byla zformována mezi Detroitem, Chickagem a Torontem. Autonomní, minimální house a techno bylo na světě. Přítomnost zobrazující umělce: Plasticman, Speedy J., Suburban, Knight, Adam Marshall, Derric Carter, Algorythm a Troll (živé vybavení Chrise Rozeka a Jeffa: 3 gramce, 808, 909, 303 a různé efekty), náhle zateměla přítomnost jiných vedoucích osobností ve městě. Jeff se posléze dal dohromady s Himadri (Switch Rec. Detroit/Toronto) vzniklá spolupráce a její ranné výplody jsou ke slyšení na Switch Rec. Jeffova DJská produkční práce +8 a smyčky na prvním Serotonin Rec. (NYC) byly mezi prvním vydaným materiálem pod Algorythm.
V pozdních devadesátých letech bylo techno předefinováno jako těžký a hrubý zvuk. Švédská invaze začala a definice techna se změnila na tvrdý zvuk opouštějící své torontské kořeny a přiklánějící se více k UK, takže se hlavní proud ironicky vyznačoval více detroitským vlivem. Promotéři minimalního housu a techna opustily tento žánr a přešli k jiným projektům a ustoupili tak do ustraní. V roce 1997 byl torontský směr celkově mrtev. Jádro torontské posádky zmizelo do studia, práce, školy a jednoduše přestoupilo k normálnímu životu. Jeff šel na školu, aby dokončil své vzdělání v audio inženýrství a akustice a dal své umění na čas stranou.
Jeff stále spolupracoval s J. Haynesem a v roce 1998 zformoval Tone Media, která byla vytvořena, aby pomohla ulehčit růst elektronické komunitě online producentů po celém světě. Tone Media webová stránka techno.ca (oddaná techno kultura na středozápadě Ameriky a Kanady) a Movable-parts.ca (oddaná prvotřídní hudbě a softwareovým diskusím), která založila členský list se 100 členy na každé straně, která má podpisy z celého světa. V pár minulých letech se tyto listy postaraly o vývoj vzájemného vztahu mezi kanadskými producenty a DJi a jejich součastníky po světě: SF a západní pobřeží, Detroit a střední Amerika: NYC a východní pobřeží Ameriky. DJs a producenti začali zakládat vzájemnou spolupráci s částí světa, i přesto byl místní vývoj mrtev.
Po pár letech veřejné popularity se Adam Marshall, Lotus, Mike Shannon, Altitude a Jeff se rozhodli vydat opět dostatek nahravek: Adam Marshall - Killer, Jeremy Caulfield - Dumb Unit, Mike Shannon - Cynosure a Jeffův vlastní label Revolver (s formálním spolupracovníkem Robinem Royem). Revolver 0001 se zpočátku setkal s vysokým kritickým světovým ohlasem a vedl ke vzájemnému vztahu s Köln, německému kompaktu.
V roce 1999 Mike Shannon a Jeff spojili své síly a vstoupili na jejich první evropskou tour. Vyčerpávající tour je zavedla do Německa, Francie, Švédska, Dánska, České Rep. a na Slovensko. Tour se setkala s neočekávaným ohlasem a Jeff byl brzo znovu pozván do Evropy. Po pár letech Revolver Inprint představilo švýcarské umělce, Shaka a Kanadskou práci umělců včetně Montreal - Akufen a Deadbeat, Toronto- Tomas Jirku a Pan/tone a Kitchener's, Jay Hunsberger. V posledních letech Jeff často tráví více času v cizině, než-li doma, díky jeho světově známým vystoupením. Jeffova nejnovější přáce Composure byla vydána v únoru 2002, zobrazuje Jeffovu předělanou práci některých světově známých umělců jako jsou: Farben - Klang Elektronik, Twerk - Force Inc., Matmos - Bjork, Kid 606 - Tigerbeat, Sutekh - Context, Safety Scissors - Proptronix a Donacha Costello. Jeff je mimo jiné residentem V Montrealu v Kanadě.
Paul Mac
Paul začal s DJingem před 14-ti lety. Už jako 16-ti letý se stal známým hip-hopovým Djem. Mezi spoustou ostatních DJs v té době, při tak silném tlaku housu a techna, začal pilovat svůj jemný, postupný mix v jiné dimenzi nových směrů.
Jeho počáteční experimenty ve studiu začaly kolem roku 1995 a po roční práci vydal svou první EP na Josh Brentsonově labelu NOT GULITY, který obdržel uznání od takových jmen, jako jsou Derrick May a Colin Favour. Tímto byl velice povzbuzen a následně produkoval dema, která byla umístěna v sérii vydání na labelu Jamese Ruskina a Richarda Polsena FRACTURE, který je sesterským labelem BLUEPRINT. Později začal spolupracovat i s FRAGMENTED Recording (label, na kterém své počiny vydávají uznávaní světoví techno producenti jako např. Craig Walsh, Inigo Kennedy, Ade Fenton...) , kde vyšlo do této doby 6 singlů a celé album.
Ve stejnou dobu Paul založil vlastní label Stimulus. Tak začala jeho spolupráce s předními producenty, jako jsou James Ruskin, Ben Sims, Oscar Müllero, Takaaki Itoh, Hardcell, Mark Broom, Ben Long a mnoha dalšími lidmi z tohoto oboru.
Díky jeho producentským kvalitám se velice brzo začal intervenovat i do djingu a tím také odstartoval svůj mezinárodní booking. Spustila se šnůra hraní po všech techno venues na celém světě, na místech, jako je například Family, Cocoon, La Real, Sensor, Sonar, Metropolis, Buget Out...
Po nějaké době vznikl další jeho úspěšný label C-SIDE, který si založil výhradně pro jeho osobní potřeby, pro jeho stylovou, přátelskou hudbu a rozhodl se na něm vydávat pouze své tracky. Paul v současné době produkuje pro monoho významných vydavatelství, kde preferuje velmi barvité techno. Jeho produkce není přimočará. Někdy jsou jeho tracky temné až tajemné, jindy zas zvukově bohaté a funky, vždy však s dokonale propracovanou drsnou a progresivní rytmikou v kombinaci s nalomenými beaty s těmi nejnápaditějšími zvuky. Nebrání se ani použití vhodných vokálů. Možná i právě proto jsou Paulovi tracky ke slyšení na labelech jako jsou Primary, Surface, Mosaic, Skunkworks,Onkangu, Pure Plastic, Bush, Theory, Phont, Primevil a mnoho dalších...
Minulý rok jsme mohli postřehnout, že Paul vložil do svého jedinečného stylu, který je ovlivněn hlavně hip-hopem, třetí gramec pro více kreativní a barvitá vystoupení. Také dokončil úspěšnou tour po Španělsku s DJem Benem Simsem. Tour bylo tak úspěšné, že se rozhodli vydat společný DJ mix, který byl výhradně určen pro tuto zemi.
V budoucnu se bude tvořit zbrusu nové album na jednom z hlavních předních anglických techno labelů PRIMATE. Dále můžeme očekávat větší počtet vydaných desek na labelu STIMULUS a Paulově labelu C-SIDE i na různých jiných světových labelech. Paula budete také jistě moci vidět na světových techno venues s jeho jedinečnými DJskými sety, pokud mu to ovšem jeho nabitý plánovací kalendář dovolí...
Paul Mac vystoupí poprvé v České Republice na třetím ročníku Christmas Party 25.12. v Kutné Hoře.
Info: www.dcpromo.cz
Předprodej (240 CZK - 25.11.-20.12. 16:00)
Music Stop Pardubice, třída Míru 450, tel. 466 615 202
S-Bahn, Hradec Králové, Švehlova, tel. 776 750 515
Radost FX CD Shop, Praha, Bělehradská 120, tel. 224 252 741
Bontonland, Mladá Boleslav, Železná 1, tel. 326 325 605
Staré Lázně, Starokolínská 287, Kolín, tel. 732 224 098
Hotel Mědínek, Palackého Nám. 316, Kutná Hora, tel. 327 512 741
Christmas Party III
Tohoto sympatického kanaďana a bývalého anglického hip-hop DJe si budete moci poslechnout na vánoční akci v Kutné Hoře. Jejich profil a seznam zahájených předprodejí si přečtete zde.
V roce 1986, ve svých čtrnácti letech, poprvé Jeff Milligam (aka Algorythm) ukázal svou orientaci na elektronickou hudbu ve svém rodném městě Ontariu v Kanadě. Jeho blízkost k největšímu jezernímu trojúhelníku - Toronto, Chicago, Detroit - vedla k Jeffovu převážnému ovlivnění rannými americkými lety housu a techna. Jeff mohl vysílat na collage v radiu v programu, který podporoval první severoamerické pořady housové hudby. Každý víkend Jeff cestoval do Toronta pro UK a US novinky, které měl možnost slyšet v rádiu před týdnem, nebo čtrnácti dny. Jeff se brzo stal posedlým vinyly a vybavením do studia, se kterým se dá tvořit hudba. Na střední škole každý den když měl přestávku na oběd, chodil do místního nahrávaciho studia v Allistonu (Ontario), kde slepoval prasklé nahrávací pásky, opravoval mikrofony a dělal další práce, které patřili ke studiu. Časem Jeff dostával místo platu možnost vypůjčit si vybavení studia a tak si vytvořil vlastní zvukový systém.
V 16-ti letech začal Jeff věnovat pozornost různým torontským skladištním party. Nakonec sám pocítil nutnost změny a začal s J. Haynesem (přítel ze střední školy) pořádat místní vystoupení, aby podpořili hudbu, kterou mají rádi. Jejich show se stala velikým úspěchem. Jeff brzo koupil dva Technicse 1200 (místo pásů, které poháněli desku) a Akai sampler. Ještě před jeho osmnáctinami se stal hnací silou undegroudové hudby v Kanadě.
Jeff začal podnikat cestovní výlety do Detroitu (blízské sousedství Toronta), aby tam koupil desky a domluvil nějaká vystoupení. Byl posedlý ranným detroitským a chickagským zvukem. Díky cestování a takovémuto učení relativity elektronického vývoje mezi velkými jezery Jeff zjistil, že jedinečná a odlišná severozápadní americká kultura se vyvinula sama ze sebe, bez vlivu britského, commonwealthského stylu. Hudba, kterou Jeff hrál byla ovlivněna Amerikou a Evropou, více experimentálním, více minimálním zvukem těchto dvou kontinentů. Postupem času hrál Jeff v Detroitu, Chicagu, poté po celé Kanadě. Krátce jezdil také do Vencouveru, aby pomohl rozšíření svého zvuku i tam.
Jeffovo zapojení do růstu kultury elektronické hudby začalo zařazením kláves do torontské skupiny promoterů, jako byli Jeff Mills, Eddie Foulkes, Juan Atkins a mnoho dalších. Tyto ranné společnosti se nevyhnutelně staly první rozsáhlou kostrou pro vývoj dalších promo společností v Torontu. Britská acidhousová scéna se zkombinovala z etnických kořenů severoamerického housu a techna a najednou se v Kanadě nacházel odlišný, hybridní elektronický posun v hudbě.
Ranná partyscéna v Torontu se brzy setkala s každotýdenní účastí 5000 lidí, s Jeffovým vedením po boku téměř každého plodného producenta byla význačným místem pro produkování a posléze i reproddukování elektronické hudby. Na rozdíl od Richie Hawtina byl Jeff klíčovým inovátorem, určil generaci minimálního housu a techna v Kanadě. Jak Hawtinův profil rostl, techno a minimalní směry byly brzo výnosným obchodem. Budoucnost sama ukázala, že nový směr se nevyhnutelně odděluje od plně prodávaného elektronického směru. Stejně jako všude jinde na světě elektronická hudba zkorumpovala a začaly se prosazovat odštěpy jiných kultur. DJs Mike Shannon, Adam Marshall, Jeremy Caulfield, Bliss, Richie Hawtin, Murat a Jeff opustili větší spolek těchto směrů r. 1994 a ztýmovali se do dvou společností, které byly zasvětěné jejich specifickému žánru. Soudržnost byla zformována mezi Detroitem, Chickagem a Torontem. Autonomní, minimální house a techno bylo na světě. Přítomnost zobrazující umělce: Plasticman, Speedy J., Suburban, Knight, Adam Marshall, Derric Carter, Algorythm a Troll (živé vybavení Chrise Rozeka a Jeffa: 3 gramce, 808, 909, 303 a různé efekty), náhle zateměla přítomnost jiných vedoucích osobností ve městě. Jeff se posléze dal dohromady s Himadri (Switch Rec. Detroit/Toronto) vzniklá spolupráce a její ranné výplody jsou ke slyšení na Switch Rec. Jeffova DJská produkční práce +8 a smyčky na prvním Serotonin Rec. (NYC) byly mezi prvním vydaným materiálem pod Algorythm.
V pozdních devadesátých letech bylo techno předefinováno jako těžký a hrubý zvuk. Švédská invaze začala a definice techna se změnila na tvrdý zvuk opouštějící své torontské kořeny a přiklánějící se více k UK, takže se hlavní proud ironicky vyznačoval více detroitským vlivem. Promotéři minimalního housu a techna opustily tento žánr a přešli k jiným projektům a ustoupili tak do ustraní. V roce 1997 byl torontský směr celkově mrtev. Jádro torontské posádky zmizelo do studia, práce, školy a jednoduše přestoupilo k normálnímu životu. Jeff šel na školu, aby dokončil své vzdělání v audio inženýrství a akustice a dal své umění na čas stranou.
Jeff stále spolupracoval s J. Haynesem a v roce 1998 zformoval Tone Media, která byla vytvořena, aby pomohla ulehčit růst elektronické komunitě online producentů po celém světě. Tone Media webová stránka techno.ca (oddaná techno kultura na středozápadě Ameriky a Kanady) a Movable-parts.ca (oddaná prvotřídní hudbě a softwareovým diskusím), která založila členský list se 100 členy na každé straně, která má podpisy z celého světa. V pár minulých letech se tyto listy postaraly o vývoj vzájemného vztahu mezi kanadskými producenty a DJi a jejich součastníky po světě: SF a západní pobřeží, Detroit a střední Amerika: NYC a východní pobřeží Ameriky. DJs a producenti začali zakládat vzájemnou spolupráci s částí světa, i přesto byl místní vývoj mrtev.
Po pár letech veřejné popularity se Adam Marshall, Lotus, Mike Shannon, Altitude a Jeff se rozhodli vydat opět dostatek nahravek: Adam Marshall - Killer, Jeremy Caulfield - Dumb Unit, Mike Shannon - Cynosure a Jeffův vlastní label Revolver (s formálním spolupracovníkem Robinem Royem). Revolver 0001 se zpočátku setkal s vysokým kritickým světovým ohlasem a vedl ke vzájemnému vztahu s Köln, německému kompaktu.
V roce 1999 Mike Shannon a Jeff spojili své síly a vstoupili na jejich první evropskou tour. Vyčerpávající tour je zavedla do Německa, Francie, Švédska, Dánska, České Rep. a na Slovensko. Tour se setkala s neočekávaným ohlasem a Jeff byl brzo znovu pozván do Evropy. Po pár letech Revolver Inprint představilo švýcarské umělce, Shaka a Kanadskou práci umělců včetně Montreal - Akufen a Deadbeat, Toronto- Tomas Jirku a Pan/tone a Kitchener's, Jay Hunsberger. V posledních letech Jeff často tráví více času v cizině, než-li doma, díky jeho světově známým vystoupením. Jeffova nejnovější přáce Composure byla vydána v únoru 2002, zobrazuje Jeffovu předělanou práci některých světově známých umělců jako jsou: Farben - Klang Elektronik, Twerk - Force Inc., Matmos - Bjork, Kid 606 - Tigerbeat, Sutekh - Context, Safety Scissors - Proptronix a Donacha Costello. Jeff je mimo jiné residentem V Montrealu v Kanadě.
Paul Mac
Paul začal s DJingem před 14-ti lety. Už jako 16-ti letý se stal známým hip-hopovým Djem. Mezi spoustou ostatních DJs v té době, při tak silném tlaku housu a techna, začal pilovat svůj jemný, postupný mix v jiné dimenzi nových směrů.
Jeho počáteční experimenty ve studiu začaly kolem roku 1995 a po roční práci vydal svou první EP na Josh Brentsonově labelu NOT GULITY, který obdržel uznání od takových jmen, jako jsou Derrick May a Colin Favour. Tímto byl velice povzbuzen a následně produkoval dema, která byla umístěna v sérii vydání na labelu Jamese Ruskina a Richarda Polsena FRACTURE, který je sesterským labelem BLUEPRINT. Později začal spolupracovat i s FRAGMENTED Recording (label, na kterém své počiny vydávají uznávaní světoví techno producenti jako např. Craig Walsh, Inigo Kennedy, Ade Fenton...) , kde vyšlo do této doby 6 singlů a celé album.
Ve stejnou dobu Paul založil vlastní label Stimulus. Tak začala jeho spolupráce s předními producenty, jako jsou James Ruskin, Ben Sims, Oscar Müllero, Takaaki Itoh, Hardcell, Mark Broom, Ben Long a mnoha dalšími lidmi z tohoto oboru.
Díky jeho producentským kvalitám se velice brzo začal intervenovat i do djingu a tím také odstartoval svůj mezinárodní booking. Spustila se šnůra hraní po všech techno venues na celém světě, na místech, jako je například Family, Cocoon, La Real, Sensor, Sonar, Metropolis, Buget Out...
Po nějaké době vznikl další jeho úspěšný label C-SIDE, který si založil výhradně pro jeho osobní potřeby, pro jeho stylovou, přátelskou hudbu a rozhodl se na něm vydávat pouze své tracky. Paul v současné době produkuje pro monoho významných vydavatelství, kde preferuje velmi barvité techno. Jeho produkce není přimočará. Někdy jsou jeho tracky temné až tajemné, jindy zas zvukově bohaté a funky, vždy však s dokonale propracovanou drsnou a progresivní rytmikou v kombinaci s nalomenými beaty s těmi nejnápaditějšími zvuky. Nebrání se ani použití vhodných vokálů. Možná i právě proto jsou Paulovi tracky ke slyšení na labelech jako jsou Primary, Surface, Mosaic, Skunkworks,Onkangu, Pure Plastic, Bush, Theory, Phont, Primevil a mnoho dalších...
Minulý rok jsme mohli postřehnout, že Paul vložil do svého jedinečného stylu, který je ovlivněn hlavně hip-hopem, třetí gramec pro více kreativní a barvitá vystoupení. Také dokončil úspěšnou tour po Španělsku s DJem Benem Simsem. Tour bylo tak úspěšné, že se rozhodli vydat společný DJ mix, který byl výhradně určen pro tuto zemi.
V budoucnu se bude tvořit zbrusu nové album na jednom z hlavních předních anglických techno labelů PRIMATE. Dále můžeme očekávat větší počtet vydaných desek na labelu STIMULUS a Paulově labelu C-SIDE i na různých jiných světových labelech. Paula budete také jistě moci vidět na světových techno venues s jeho jedinečnými DJskými sety, pokud mu to ovšem jeho nabitý plánovací kalendář dovolí...
Paul Mac vystoupí poprvé v České Republice na třetím ročníku Christmas Party 25.12. v Kutné Hoře.
Info: www.dcpromo.cz
Předprodej (240 CZK - 25.11.-20.12. 16:00)
Music Stop Pardubice, třída Míru 450, tel. 466 615 202
S-Bahn, Hradec Králové, Švehlova, tel. 776 750 515
Radost FX CD Shop, Praha, Bělehradská 120, tel. 224 252 741
Bontonland, Mladá Boleslav, Železná 1, tel. 326 325 605
Staré Lázně, Starokolínská 287, Kolín, tel. 732 224 098
Hotel Mědínek, Palackého Nám. 316, Kutná Hora, tel. 327 512 741
Christmas Party III
Program pro letošní ročník je opravdu bohatý. Odstartováno bude už v 18:00 a celé 3 hodiny se budete moci zahřívat pomocí příjemných tonů deep tech-house music, kterou vám namíchá přední kanadský DJ a producent Jeff Milligan, kterého jste měli možnost slyšet na poslední Orionhall.
Poté se začneme ubýrat minimálním avšak temným technem pražského DJeje Matrixe, který nedávno založil vlastní label Sitcom, na kterém vyšli 4 killer tracky. Počínaje DJejem Matrixem se až do konce večera budeme věnovat tvrdším stylům taneční hudby. Převládat bude drsné, nekompromisní, ale přitom hodně barvité a někdy i veselé techno, jež vám namíchají ti nejlepší a agentuře DC Promo blízcí techno DJs, které jsme pro tento večer vybrali.
Lahůdkou pak určitě bude vystoupení anglického Paula Maca, který měl v České Republice poprvé vystoupit na letošním svojšickém festivalu, ale vzhledem k nečekaným silničním zácpám nestihl letištní odbavení, tudíž si jeho premiérové vystoupení budete moci vychutnat právě nyní. Paul si objednal tři granofony a tak s ohledem k jeho perfektní producentské tvorbě a začátkům na dráze hiphopového DJeje očekávejme kvalitní set plný změn a rychlých mixů.
Dalším ze zahraničních DJs bude anglický Inigo Kennedy, který se do Kutné Hory vrací díky vřelému přijetí na party Neural Exciter 2.
Nemalým lákadlem jsou také slovenský DJ Toky vlastnící label Numb a tvůrce live actu Rumenige či projekt Benelux DJs, přijíždějící také ze Slovenska v zastoupení DJeje Benca a Svetluxe, kteří můžou zaručit pestrý playlist plný drsných a brutálních techno tracků ve velmi kvalitním a rychlém mixu ze třech gramofonů...
Dalším zahraničním hostem bude německý DJ a nově také producent Luke Sun, kterého už navštěvníci akcí DC Promo mohli několikrát slyšet. Našláplé techno, osobitý styl mixování, ale především oblíbenost mezi party dogs přivádí Luka opět do České Republiky...
Samozřejmostí je nejuznávanější český techno DJ, majitel labelu Fylo a spoluorganizátor techno festivalu Svojšice DJ Agent.
Ovšem nesmíme zapomenout i na ostatní, např. pořadatele Christmas Party a majitele agentury DC Promo DJeje Džejára.
Jako vždy jsou připraveni již stabilní DJové Lord Space a moderátor pořadu 4Fresh na Radiu Life DJ Tom, jehož set přežíjí jen ti nejvytrvalejší... :)
Konec je plánován na 7:30, připravena bude také oficiální afterparty.
Doplňky
O příjemné dokreslení mejdanu se postará kvalitní světelná show v podání Wild Music Praha (Svojšice 2002, Neural Exciter, Christmas Party I-II,...), vynikající sound system EAW o celkovém výkonu, který byl ke slyšení na letošních Svojšicích na hlavní stagi, připravena je i velkoplošná videoprojekce - animaci zřizuje profesionální tým Loox Praha (Svojšice 2002,...), barvitost a pestrost akce bude dokreslovat taneční tým z Prahy. Na party se bude rozdávat spousta dárečků (energy drinky, taneční kompilace Techno Energy, tryčka DC Promo, svítící tyčinky,...). Připraven bude také shop Next Ery či prodej lightsticků a free fruits bar.
Organizace
Třetí pokračování přináší nejen kvalitně připravený program, ale také bezproblémový příchod a bezpečnost návštěvníků na party! Systém organizace bude stejný jako na Neural Exciteru II, který se po organizačních problémech na vánoční akci ukázal jako bezproblémový a zcela vyhovující požadavkům návštěvníků party. Prodejní místo vstupenek a celkové odbavování je posunuto před budovu KC Lorec, čímž se zajistí minimální fronty u vstupu a šatny. Tím se automaticky zrychlý váš vstup na party. Zprovozněny budou také postranní balkony, které tak navýší celkovou kapacitu akce o 400 míst.
Další podrobnosti o akci naleznete na stránkách www.dcpromo.cz.
Program pro letošní ročník je opravdu bohatý. Odstartováno bude už v 18:00 a celé 3 hodiny se budete moci zahřívat pomocí příjemných tonů deep tech-house music, kterou vám namíchá přední kanadský DJ a producent Jeff Milligan, kterého jste měli možnost slyšet na poslední Orionhall.
Poté se začneme ubýrat minimálním avšak temným technem pražského DJeje Matrixe, který nedávno založil vlastní label Sitcom, na kterém vyšli 4 killer tracky. Počínaje DJejem Matrixem se až do konce večera budeme věnovat tvrdším stylům taneční hudby. Převládat bude drsné, nekompromisní, ale přitom hodně barvité a někdy i veselé techno, jež vám namíchají ti nejlepší a agentuře DC Promo blízcí techno DJs, které jsme pro tento večer vybrali.
Lahůdkou pak určitě bude vystoupení anglického Paula Maca, který měl v České Republice poprvé vystoupit na letošním svojšickém festivalu, ale vzhledem k nečekaným silničním zácpám nestihl letištní odbavení, tudíž si jeho premiérové vystoupení budete moci vychutnat právě nyní. Paul si objednal tři granofony a tak s ohledem k jeho perfektní producentské tvorbě a začátkům na dráze hiphopového DJeje očekávejme kvalitní set plný změn a rychlých mixů.
Dalším ze zahraničních DJs bude anglický Inigo Kennedy, který se do Kutné Hory vrací díky vřelému přijetí na party Neural Exciter 2.
Nemalým lákadlem jsou také slovenský DJ Toky vlastnící label Numb a tvůrce live actu Rumenige či projekt Benelux DJs, přijíždějící také ze Slovenska v zastoupení DJeje Benca a Svetluxe, kteří můžou zaručit pestrý playlist plný drsných a brutálních techno tracků ve velmi kvalitním a rychlém mixu ze třech gramofonů...
Dalším zahraničním hostem bude německý DJ a nově také producent Luke Sun, kterého už navštěvníci akcí DC Promo mohli několikrát slyšet. Našláplé techno, osobitý styl mixování, ale především oblíbenost mezi party dogs přivádí Luka opět do České Republiky...
Samozřejmostí je nejuznávanější český techno DJ, majitel labelu Fylo a spoluorganizátor techno festivalu Svojšice DJ Agent.
Ovšem nesmíme zapomenout i na ostatní, např. pořadatele Christmas Party a majitele agentury DC Promo DJeje Džejára.
Jako vždy jsou připraveni již stabilní DJové Lord Space a moderátor pořadu 4Fresh na Radiu Life DJ Tom, jehož set přežíjí jen ti nejvytrvalejší... :)
Konec je plánován na 7:30, připravena bude také oficiální afterparty.
Doplňky
O příjemné dokreslení mejdanu se postará kvalitní světelná show v podání Wild Music Praha (Svojšice 2002, Neural Exciter, Christmas Party I-II,...), vynikající sound system EAW o celkovém výkonu, který byl ke slyšení na letošních Svojšicích na hlavní stagi, připravena je i velkoplošná videoprojekce - animaci zřizuje profesionální tým Loox Praha (Svojšice 2002,...), barvitost a pestrost akce bude dokreslovat taneční tým z Prahy. Na party se bude rozdávat spousta dárečků (energy drinky, taneční kompilace Techno Energy, tryčka DC Promo, svítící tyčinky,...). Připraven bude také shop Next Ery či prodej lightsticků a free fruits bar.
Organizace
Třetí pokračování přináší nejen kvalitně připravený program, ale také bezproblémový příchod a bezpečnost návštěvníků na party! Systém organizace bude stejný jako na Neural Exciteru II, který se po organizačních problémech na vánoční akci ukázal jako bezproblémový a zcela vyhovující požadavkům návštěvníků party. Prodejní místo vstupenek a celkové odbavování je posunuto před budovu KC Lorec, čímž se zajistí minimální fronty u vstupu a šatny. Tím se automaticky zrychlý váš vstup na party. Zprovozněny budou také postranní balkony, které tak navýší celkovou kapacitu akce o 400 míst.
Další podrobnosti o akci naleznete na stránkách www.dcpromo.cz.